FANDOM

De zoektocht naar Dries Scherrens
FAROEK speelt kort op de actualiteit en werkt volop aan een reportage over de onrustwekkende verdwijning van Dries Scherrens, de jongeman van 29 uit Ruddervoorde, die al meer dan een week vermist is.

Opsporing bende van 'ripdealers'
Geen list zo oud als de 'wisseltruc': echt geld inwisselen voor valse biljetten. Maar er zijn tal van bendes actief die zo gewiekst zijn dat er nog steeds mensen intuinen. "Iedereen zou er kunnen intrappen", vertelt Inspecteur Ivo Nevens van de Federale Gerechtelijke Politie van Brussel. "Die mensen dossen zich uit in sjieke kledij, rijden rond in dure auto’s en slagen er telkens in om het vertrouwen van mensen te winnen". Wie zijn deze bendes? En hoe gaan ze te werk? In FAROEK reconstrueren we in detail hun manier van werken en tonen we exclusieve beelden van bewakingscamera’s van verschillende bendeleden die vermoedelijk vandaag nog actief zijn.

Hold-up op juwelierszaak Chopard in Hasselt
Eind augustus wordt een juweliersvrouw brutaal overvallen in haar zaak. Op de camerabeelden is te zien hoe twee gangsters de vrouw knevelen, haar mond afplakken met tape en haar tegen de grond duwen. “Ik heb dan nog 1 keer geprobeerd hard te roepen, maar toen zijn ze heel kwaad geworden en heeft één van de mannen me onderuit gestampt. Hij is eigenlijk continu op mij blijven zitten met zijn volle gewicht terwijl de andere alles leeghaalde”, vertelt de getraumatiseerde vrouw aan Faroek. ‘Ik wil lucht!’ is eigenlijk alles wat in me opkwam. De daders zijn nog steeds voortvluchtig, maar ze zijn duidelijk herkenbaar op de camerabeelden.

Dief neemt er zijn tijd voor in Knokke!
Op 29 juli, in volle hoogseizoen, is in Knokke een dief erin geslaagd om 2 luxeboetieks leeg te roven. Beelden tonen hoe de man tot 3 keer toe met zijn buit over straat loopt naar zijn wagen en telkens op zijn dooie gemak terugkeert naar de winkel om de volgende diefstal te plegen. Anderhalf uur heeft hij er zijn tijd voor genomen. De man is voorlopig nog niet geïndentificeerd.

De mysterieuze dood van Sergejs Tereskovs in Oudenaarde
Een wandelaar vindt op een parking in Oudenaarde op zaterdagochtend 14 september, het lichaam terug van Sergejs Tereskovs : een Letse bouwvakker die in West-Vlaanderen werkt voor een aannemer. Hoe is Sergejs daar terecht gekomen? Op eigen kracht? Of is hij daar gedropt? In FAROEK wordt de laatste avond van Sergejs Tereskov gereconstrueerd, aan de hand van bewakingscamera’s die hem hebben gefilmd. In het programma komen ook kortere opsporingsberichten aan bod en doet Faroek telkens een oproep naar getuigen.